rutiner

Nu sitter jag vid min kära dator, som jag ägnar alldeles för mycket tid åt. När räknas man som beroende, eller psykisk störd? Är det när man sitter och kollar uppdateringarna på FB alldeles för ofta, läser bloggar i timmar och inte kan slita sig från datorn? I så fall är jag beroende, jag inser själv att jag behöver lägga mer tid på studier än vad jag gör, jag ska bättra mig, vad ger det egentligen att sitta framför denna burk hela kvällarna? Något sorts lugn tror jag. Men nu har jag bestämt mig, max 30 min om dagen, i veckorna, om det inte gäller skolarbete förstås.
Igår hade vårat antivirus gjort någon sorts revolt, kanske var det ett tecken, vem vet? Nu är jag i alla fall tillbaka. Helgen, spenderades till största del i Kvicksund och Eskilstuna, det blev utgång på Olearys och vi har alla kommit fram att Västerås är en så mycket bättre partystad, trevligare människor och bättre drag, sittochpratplatser är det dock lite brist på, kanske ett nytt projekt.. Vi hade dock otroligt trevligt ändå, vi hade förkrök hos KJ som förövrigt bor i, ja nog det mäktigaste huset jag har varit i, herre gud alltså vilket lyxhus, och för att inte tala om deras ENA bil, som hade två tv-apparater, kändes lite som ett eget jetplan.
Nog med avundsjuka, jag har itne så lång tid kvar vid datorn nu, jag kan ju liksom inte bryta mitt löfte redan första dagen.
Bara för att påminna så har jag nu dragit igång med min förmodligen sista "diet" till mitt projektarbete, inte lika drastiskt nu, det är ViktVäktarna som gäller, men jag är redan trött på alla points, det är nästan lättare att vara hungrig än att laga något och sedan ha mattelektion, jag är ju klar med matte, trodde jag i alla fall, menmen, jag siktar ju på ett MVG så det är bara att köra hårt. Det kommer bli en tuff helg den 29/30-1 två partykvällar, och det betyder att jag måste träna i minst tre timmar för att kunna festa som jag vill båda kvällarna, jag tror att jag kommer bli lite sliten..
Nej nu är tiden ute, points, plugg, teori och läsning står på schemat, yes!


JAG KAN NÄSTAN KÄNNA LUKTEN NU!




Kommentarer
Postat av: j

2010-01-18 @ 19:37:37
Postat av: jess

kämpa! :D

2010-01-18 @ 19:37:57
URL: http://iess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0