konsten att studera

Ja, konsten att studera, trots att jag nu har tillbringat snart 13 av mina 18 år vid skolbänken så tror jag att det är en detalj som jag inte har lärt mig, just att plugga. Det kanske tycks vara det mest grundläggande i skolan, men icke, i alla fall inte för mig, och jag vet att fler har samma problem som jag. Det kanske är dags att införa något nytt i skolan, inga läxor exempelvis. När man kommer hem på eftermiddagen så ska man ha tid för träning kompisar och allt vad man vill göra, och man ska inte varje dag behöva känna stressen för att man måste öppna ytterligare en bok. Jag tror att det skulle kunna fungera, ett läxfritt Sverige, förutom när man ska ha prov såklart. Att jag kommer in på detta ämne beror på att jag om en vecka ska kunna sitta i ett klassrum med en grupp personer som liksom jag ska ha läst klart en bok, på engelska, det är engelska C jag snackar om nu, ingen lek liksom. Mitt problem är att jag inte ens börjat läsa boken, det går bara inte, jag kan inte ta steget att öppna boken som ligger bredvid mig och bara väntar på att bli läst, sorry.
Det är liksom dags att på riktigt ta tag i det här nu, jag ska vara nöjd med mina betyg, snart, snart , snart!

Idag har det varit så fint vinterväder ute, och kallt, jag är lite besviken att jag inte pallrade mig ut för att fota lite...
Jag har i alla fall tränat som en jag vet inte vad, jag är riktigt inne i en hyperträningsperiod, det är så fruktansvärt kul och härligt, spec när jag slipper ha ont i benet. Idag märkte jag dock att blåmärket, memory från i fredags, var lite ivägen, men träning ska väl göra lite ont, eller?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0