det där med spyor

Som de flesta vet så härjar vinterkräksjukan i västerås, minst en avdelning på sjukhuset har fått stänga pga det. Hemma hos mig har nu sjukdomen dragit igång. Jag vaknade av att jag hörde hulkande från våran hund nova, jag blev först lite rädd, men eftersom att det inte hände något mer så bestämde jag mig för att fixa lite frukost. Och det var nog droppen, för precis när jag skulle sätta mig och äta min havregrynsgröt hör jag cissi halvt skrikandes få fram att nova har spytt på dörrmattan. FAN tänkte jga, bara vi hemma ingen pappa ingen sabina, jag får alltså själv ta tag i saken.
Hundspyor luktar nästan värre än människospyor, jag stod där hulkandes och tvättade bort den enorma spyan som såg ut som ett hav av diarré som luktade spya, hemskt var det.
Väl klar med spyan så insåg jag hur icke frestande det var med havregrynsgröten som nu kallnat och såg ut som spyan skulle vara. Jag tog mig igen frukosten och luktade mig sedan till en ny spyhög, även den städade jag bort, jag har vädrat hela huset och nu sitter jag här med en sjuk nova i sängen, hon sover. Jag hoppas att det inte blir någon epedimi bland hundarna, med tanke på att vi har fyra stycken varav en som är gravid.. Hmm vitpepparkorn till alla i kvällsmaten kanske?
Nog om detta spysnack.
Gårdagskvällen spenderades med massa trevliga människor hemma hos anna. Vi hade mycket trevligt och det skrattadews otroligt mycket, jag tackar för en mycket trevlig kväll!
Nu är det dags att ta tag i pluggandet, jag har massvis att göra, adios!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0